Грамотний монтаж і демонтаж підшипників

Ресурс роботи агрегатів залежить від правильності виконання зняття несправних та встановлення нових запчастин. 

Перед монтажем підшипника всі поверхні ретельно перевіряються на відколи, задирки і корозійні пошкодження. Площини промиваються, просушуються і змащуються пластичною антифреттинговою пастою. Канали, призначені для доступу мастила, також очищаються і продуваються напором повітря. 

Особливості монтажу 

Для монтажу підшипника на вал варто прикласти зусилля на внутрішнє кільце. Якщо потрібно встановити виріб в корпус, то тиснути необхідно на зовнішнє кільце. Установка запчастини на вал / корпус передбачає наступні моменти: 

- механічна сила повинна покладатися на торцеву частину кілець; 

- не допускається передача зусилля з зовнішнього на зовнішнє кільце через ролики кочення; 

- забороняється впливати на сепаратор; 

- удари по торцях кілець для запресовування виробу наносяться тільки через спеціальну втулку. 

Роликопідшипники, мають циліндричні отвори, встановлюються з використанням механічного, гідравлічного або нагрівального способу. Деталі, призначені для установки на вал в натяг, попередньо нагріваються за допомогою індукційного нагрівача. 

Забороняється нагрівати підшипник відкритим полум'ям, щоб уникнути його деформації. Розпечена деталь монтується на вал і невеликими зусиллями доводиться до місця установки.

Для встановлення виробу в корпус необхідно охолодити його рідким азотом. Монтаж підшипника виконується шляхом прикладання рівномірного зусилля по колу внутрішнього і зовнішнього кільця. Найменший перекіс є причиною утворення задирок на посадочній поверхні і скорочення терміну служби деталі. 

Установка великогабаритного роликопідшипника виконується з використанням гідравлічного распора, що дозволяє вберегти поверхні, що сполучаються від дефектів. З метою створення необхідного зусилля застосовується прес механічного або гідравлічного типу. При установці 

невеликих підшипників допускається використання безінерційного молотка для нанесення несильних ударів через втулку. Після завершення монтажних робіт в вузол вводиться мастильний матеріал і перевіряється правильність установки запчастин методом пробного пуску механізму на низьких оборотах. 


Швидкий і безпечний демонтаж 

Підшипники, що мають конічні отвори, демонтуються ударним способом з використанням механічного, гідравлічного знімача. Також ефективні в застосуванні зворотні і секційні знімачі. Якщо деталь планується використовуватися повторно, то неприпустимо прикладати зусилля. 

У розбірних моделях кільце з роликами і сепаратором знімається окремо від іншого кільця. Великогабаритні вироби з натягом можуть демонтуватися з використанням гідрораспора, що полегшує процедуру зняття. Якщо внутрішній діаметр становить 40 см і більше, то доцільно використовувати термозйомні кільця. 

Для демонтажу підшипників, конструкція яких передбачає циліндричні отвори, застосовується: - метод нагріву - для видалення роликопідшипників без бортів; 

- холодний спосіб, при якому для зняття невеликих деталей зручно використовувати знімач;

- демонтаж підшипника легкими ударами молотка, до торця кільця через втулку, що має відповідний діаметр. 

Полегшити зняття великогабаритних виробів дозволяє гідрораспор. Якщо виріб змонтовано на стягнутій втулці, то для демонтажу малих і середніх деталей може використовуватися стопорна гайка і накидний ключ. Зняття великогабаритних виробів в цьому випадку здійснюється з використанням гідравлічної гайки. 

Установка деталі, що не відповідає необхідним параметрам, призведе до заклинювання агрегату і створення аварійної ситуації. Правильно підібраний підшипник при грамотно виконані операції з монтажу забезпечить тривалий експлуатаційний ресурс і безаварійну роботу механізму.